زن ۴۳ ساله، ۱۶ دختر دارد و ۲۲ پسر

0
48

تصور کنید که مادری مجرد باشید و مجبور باشید ۴۴ فرزند را هم به تنهایی بزرگ کنید.

ماریام در سال ۱۹۸۰ در اوگاندا متولد شد. او هرگز فرصت لذت بردن از کودکی اش را بپیدا نکرد، چرا که در سن کم مجبور به ازدواج با مردی ۴۰ ساله شد. همسرش با او بدرفتاری می کرد. ماریام اولین بار در نوجوانی باردار و صاحب ۲ فرزند دوقلو شد.

چند سال بعد، ماریام صاحب یک سه‌قلو شد و بعد از آن هم یک چهارقلو. طولی نکشید که معلوم شد ماریام از یک ویژگی ژنتیکی نادر به نام چندقلوزایی برخوردار است که باعث می شود بدن او در هر یک چرخه‌های تخمک گذاری، چندین تخمک تولید کند. این وضعیت در بارداری های بعدی ماریام نیز تکرار شد. به گفته ماریام، پدرش نیز از این ویژگی چندقلوزایی برخوردار بود و به همین دلیل در مجموع صاحب ۴۵ فرزند از زنان مختلف شده بود که همگی آن ها دوقلو، سه‌قلو، چهارقلو یا پنج‌قلو بودند.

چندقلو زایی ماریام همچنین باعث شده بود تخمدان های او بزرگ تر از اندازه معمول باشد. پزشکان به او توصیه کردند که به بچه دار شدن ادامه دهد، چون در غیراین‌صورت ممکن بود دچار برخی مشکلات پزشکی شود. ماریام هیچ دسترسی ای به روش های ضد بارداری نداشت و همسرش هم از کمک به او خودداری می کرد.

ماریام تا ۲۳ سالگی صاحب ۲۵ فرزند شده بود. وقتی به ۳۶ سالگی رسید، ۴۴ فرزند داشت، از جمله ۳ چهارقلو، ۴ سه‌قلو و ۶ دوقلو. او در مجموع ۱۵ بارداری را تجربه کرده است و ۶ تا از فرزندانش در زمان تولد یا اندکی بعد از آن، از دنیا رفته بودند. او حالا ۱۶ دختر و ۲۲ پسر دارد.

در حال حاضر، هیچ زن دیگری در دنیا از توانایی باروری ماریام برخوردار نیست. بر اساس کتاب رکوردهای جهانی گینس، بیشترین فرزند متولد شده از یک مادر تاکنون ۶۹ فرزند در فاصله سال های ۱۷۲۵ تا ۱۷۶۵ بوده است. با این حال، آن زن ۲۷ بارداری تجربه کرده بود که حاصل هر کدام چندین فرزند بود. ماریام ۱۵ بارداری داشته که هر یک با تولد دست کم ۲ فرزند همراه بوده است. او در میان مادرانی که طی تاریخ بیشتری فرزند متولد شده را داشته اند، در رتبه چهارم قرار دارد، اما در حال حاضر، این رکورد تنها متعلق به او است.

همسر ماریام حامی او و فرزندان شان نبود. او اغلب با آن ها بدرفتاری می کرد و به آن ها توجهی نداشت. او در سال ۲۰۱۵ خانواده اش را ترک کرد، زمانی که ماریام آخرین فرزندان دوقلویشان را باردار بود. همسر ماریام همچنین مزرعه شان را که در آنجا زندگی می کردند فروخت و ماریام و فرزندان‌شان را بی خانمان کرد. ماریام و فرزندانش به خانه مادربزرگ او نقل مکان کردند که اندکی بعد از دنیا رفت. ماریام مجبور شد برای به دست آوردن مالکیت خانه مادربزرگ تلاش زیادی کند و هنوز هم در حال پرداخت هزینه های آن است. او حالا یک مادر مجرد است که باید به تنهایی به ۴۴ فرزندش رسیدگی کند.

ماریام در زندگی خود با سختیها و مشکلات زیادی رو به رو شده است اما هرگز امید خود را از دست نداده است. او برای امرار معاش، آرایشگری، خیاطی و کشاورزی می کند و گیاهان دارویی می فروشد. به علاوه، برای تأمین غذای خانواده اش سبزیجات و دام پرورش می دهد. او تلاش می‌کند فرزندانش را به مدرسه بفرستند اما بعضی از آن‌ها به دلیل نبود پول، مدرسه را رها کرده اند. ماریام فرزندانش را عاشقانه دوست دارد و دلش می‌خواهد که آن‌ها زندگی‌ای بهتر از او داشته باشند.

ماریام همچنین دوست دارد درباره لزوم آموزش‌های مربوط به جلوگیری از بارداری آگاهی‌بخشی کند. او در سال ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی قرار گرفت تا دیگر باردار نشود. ماریام حالا می گوید که در کنار فرزندانش احساس خوشحالی می کند و آن ها را نعمت می داند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید