این خانواده‌ها مسکن رایگان می‌گیرند

0
51

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده برای خانواده‌های دارای فرزندان ۴ قلو به بالا، مسکن رایگان واگذار شود.

به گزارش مشتلق، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضمن عیادت از مادر جوان مینودشتی که صاحب فرزندان پنج قلو شده است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده برای خانواده‌های دارای فرزندان چهار قلو به بالا، مسکن رایگان واگذار شود که این قانون، مجزا از قانون جوانی جمیت است، چرا که در قانون جوانی جمعیت، والدین مکلف هستند به صورت اقساط هزینه مسکن را بپردازند، اما در این طرح ویژه، واگذاری مسکن به خانواده ۴ قلوها و بیشتر، به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

خزعلی در ادامه این دیدار با حضور در بخش زنان و زایمان بیمارستان بقیه‌الله(عج) با تعداد دیگری از مادران از جمله ۳ مادر دارای فرزندان دو قلو نیز گفتگو و در جریان درمان و سلامت آنها قرار گرفت.

واگذاری ۲۴ هزار قطعه زمین رایگان به خانوارهای دارای سه فرزند
ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در راستای طرح جوانی جمعیت اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن مسئولیت تامین زمین برای طرح ملی مسکن را بر عهده دارد. با توجه به اینکه در دولت‌های گذشته برنامه منسجمی برای بخش مسکن وجود نداشت با یک انباشت تقاضا مواجه شده‌ایم که کار ما را در طرح نهضت ملی مسکن دشوار کرده است.

مالکی با اشاره به واگذاری زمین رایگان برای خانوارهای دارای سه فرزند بیان کرد: در قالب قانون جوانی جمعیت که یک قانون جدید محسوب می‌شود، وزارت راه و شهرسازی مکلف به تامین زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند شده است. با توجه به اینکه ما در گذشته طرح‌های حمایتی این‌چنینی نداشتیم در مرحله اول با مشکلاتی در تامین زمین مواجه شدیم اما خوشبختانه تا حدودی این مشکلات برطرف شده و توانسته‌ایم تا کنون برای ۲۴ هزار خانوار دارای سه فرزند و بیشتر تامین زمین انجام دهیم تا ماه ربیع الاول نیز یک مرحله دیگر واگذاری داریم که تعداد قابل توجهی زمین به خانوارهای دارای سه فرزند واگذار خواهد شد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید