صعود ۱۳ هزار و ۴۸۰ واحدی شاخص بورس

0
150

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند رو به رشد با افزایش ۱۳ هزار و ۴۸۰ واحد همراه شد.

به گزارش مشتلق به نقل از دانشجو، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل با ۰.۶۳ درصد افزایش به رقم ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.

شاخص هموزن نیز امروز با افزایش ۸۰۱۲ واحدی معادل یک درصد رشد کرده و به رقم ۷۵۴ هزار و ۹۷۵ واحد رسید. ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس به بیش از ۷ میلیون و ۹۱۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۹۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با ۰.۶۳ درصد افزایش همراه شدند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۰۷ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۶۶ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۸۱ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۴۲ درصد افزایش یافت.

امروز نماد‌های فولاد مبارکه، ملی مس، ایران‌خودرو، پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری غدیر، سایپا و شستا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز روند رو به رشدی طی شد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با ۳۹۵ واحد افزایش به رقم ۲۸ هزار واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۵۱۵ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم ۴۹۵ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۵ میلیارد سهام در قالب ۶۷۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نماد‌های آریا ساسول، گل گهر، ایران خودرو دیزل، مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان و صبا تأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

 امسال قرار است شرکت‌های بورسی و فرابورسی از طریق بازار سرمایه تأمین مالی کنند، بر این اساس این شرکت‌ها با انتشار انواع اوراق، افزایش سرمایه به وسیله سلب حق تقدم و همچنین افزایش شناوری سهام و همچنین عرضه‌های اولیه اقدام به جمع‌آوری سرمایه از بازار سرمایه می‌کنند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید