گربه سیاه یزدانی، المپیک را از دست داد

0
24

این فرصت بزرگی برای حسن یزدانی است تا با عبور از جو روانی شکست مقابل تیلور، با آنالیز کشتی بروکس و شکست او در پاریس، اولین کشتی‌گیر دو طلایی ایران در المپیک‌ها باشد.

فوری: دیوید تیلور باخت و المپیک پاریس را از دست داد! / حذف ناباورانه گربه‌سیاه حسن یزدانی در انتخابی تیم آمریکا

گربه‌سیاه و رقیب قدر حسن یزدانی به المپیک پاریس نرسید!

به گزارش مشتلق؛ دیوید تیلور کشتی‌گیر سرشناس آمریکایی ملقب به جادوگر، به فاصله هفت ساعت دو بار در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایالات متحده شکست خورد و سهمیه المپیک پاریس را از دست داد.

تیلور ۳۳ساله، برنده چهار مدال طلای جهان و المپیک، که پنج بار حسن یزدانی ملقب به پادشاه را شکست داده است، خود را آماده دومین طلای المپیک کرده بود؛ اما در انتخابی داخلی تیم آمریکا، به آرون بروکس پدیده قدرتمند هموطنش باخت و حذف شد.

این رقابت‌ها به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار شد، ولی تیلور در هر دو کشتی مقابل بروکس حرفی برای گفتن نداشت و مغلوب سرعت و آمادگی حریف شد.

تیلور کشتی نخست را با نتیجه چهار بر یک به بروکس واگذار کرد. او ابتدا با پیش انداز خاک شد و دو امتیاز از دست داد. سپس یک زیر گرفت و تبدیل به دوخم کرد؛ اما حریف آماده حتی بیرون تشک هم خاک نشد و تنها به خاطر خروج از تشک، یک امتیاز به تیلور داده شد.

در ادامه زیر دوخم برق آسای بروکس، راهی جز خاک شدن برای تیلور باقی نگذاشت.

در کشتی دوم هم اوضاع فرقی نکرد و بازهم تیلور موفق به خاک کردن حریف نشد و سه بر یک باخت و رویای المپیک دوم برای او دود شد.

به ابن ترتیب، حالا حسن یزدانی یا کامران قاسم‌پور هر یک نماینده ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک پاریس باشند، باید کشتی‌های این پدیده جدید کشتی آزاد آمریکا را تماشا و آنالیز کنند.

کشتی‌گیری که در دو مسابقه شش دقیقه‌ای حتی اجازه یک خاک هم به دیوید تیلور بزرگ نداده است، قطعا رقیبی بسیار سخت تر برای یزدانی خواهد بود؛ اما امید به تکنیک برتر حسن یزدانی در اجرای فنون ناب، باعث می‌شود، بروکس را به تیلور ترجیح دهیم.

هرچند ناشناخته بودن و عدم سابقه کشتی یزدانی یا قاسم‌پور با آرون بروکس هم یک نکته نگران کننده برای مربیان ایران است و احتمال دارد شکست او نیز نیازمند اطلاعات بیشتری از عادات حمله و نقاط ضعف این کشتی‌گیر باشد.

به هر حال هر چه هست، جدال تاریخی پادشاه ایرانی و جادوگر آمریکایی در فینال پاریس تکرار نخواهد شد و شاید این دو رقیب هیچ گاه دیگر یکدیگر روی تشک ملاقات نکنند، چراکه گفته می‌شود تیلور بعد از این باخت، به یک وزن بالاتر کوچ خواهد کرد، البته اگر سن و سال به او اجازه دهد.

این فرصت بزرگی برای حسن یزدانی است تا با عبور از جو روانی شکست مقابل تیلور، با آنالیز کشتی بروکس و شکست او در پاریس، اولین کشتی‌گیر دو طلایی ایران در المپیک‌ها باشد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید