موافقت با عفو و تخفیف حکم دو هزار و ۸۲۷ نفر از محکومان/ رهایی ۵۳ نفر از اعدام

0
22

در پی نامه رئیس قوه قضائیه به رهبر انقلاب درخصوص درخواست عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۲۸۲۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، ایشان به‌ مناسبت عید مبعث حضرت پیامبر گرامی اسلام(ص)، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه با این درخواست موافقت کردند. عفوی که معاون قضایی قوه قضاییه جزییات آن را اعلام کرده است.

به گزارش مشتلق، در پی نامه رئیس قوه قضائیه به رهبر انقلاب درخصوص درخواست عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۲۸۲۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، ایشان به‌ مناسبت عید مبعث حضرت پیامبر گرامی اسلام(ص)، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه با این درخواست موافقت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان از سوی رهبر انقلاب گفت: در این مرحله اسامی ۲ هزارو ۸۲۷ نفر که پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود و شرایط استحقاق عفو را داشتند، پس از تایید و ارسال توسط ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲ هزارو ۸۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله۹۹۶ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۸۳۱ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: ۵۳ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

وی بیان کرد: ۲۱ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستندمحکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضاییه راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است. مجازات این محکومان نیز غالبا اعدام بوده است.

معاون قضایی قوه قضاییه افزود: ۲ هزار و ۳۸۰ مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند. ۶ نفر از افراد مشمول عفو از محکومان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ۳۶۷ نیز از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی هستند.

وی افزود: در این مرحله ۱۹۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۳۵ نفر اتباع بیگانه، ۳۴ نفر محکومان امنیتی و ۳ نفر زیر ۱۸ سال هستند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید