دلار چهار هزار تومان ریخت

0
28

مشاهدات میدانی از کف بازار ارز تهران نشان می‌دهد نرخ دلار در حال حاضر به میانه کانال ۵۵ هزار تومان رسیده است که نسبت به روز‌های قبل، کاهش معناداری دارد.

به گزارش مشتلق نرخ دلار در بازار آزاد ارز تهران پس از جهش به کانال ۵۹ هزار تومانی در روز‌های گذشته، از ابتدای هفته روند نزولی را به ثبت رسانده است. تا جایی‌که در میانه امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲) قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد به حدود ۵۵۶۰۰ تومان رسیده است که نسبت به نقطه اوج روز‌های اخیر، نزدیک به ۴ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

این در شرایطی است که طی هفته‌های اخیر، افزایش تنش‌های منطقه و ریسک‌های سیاسی، مهم‌ترین دلیل در شکل گیری فضای هیجانی و انتظاری در بازار ارز بود و کارشناسان اقتصادی تاکید داشتند با فروکش کردن التهابات غیراقتصادی و کاهش تنش‌ها در منظقه، شاخص ارزی به روند قبلی بازخواهد گشت.
صمد حسن زاده رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران نیز در گفت‌وگویی با اشاره به نوسانات اخیر در بازار ارز اظهار کرده بود: عده‌ای از دشمنان در تلاش هستند با انتشار اخبار نادرست در اقتصاد ایران و بازارهای مالی، التهاب ایجاد کنند، افزایش قیمت ارز و طلا در روزهای گذشته نیز به همین دلیل بود‌ و نباید برای این التهابات در بازارهای ایران به دنبال دلیل علمی و اقتصادی گشت. وی افزود: تدابیر دولتمردان و بانک مرکزی به زودی تاثیر خود را در بازار ارز نشان خواهد داد و قیمت‌ها به محدوده هفته‌های گذشته باز می‌گردد، در همین چند روز اخیر نیز ‌شاهد کاهش قیمت‌ها بوده‌ایم.

۶۳ درصد حواله‌های دلار مشتری نداشت

دیرروز (شنبه  چهاردهم بهمن ماه ۱۴۰۲) در معاملات سامانه نیما، در مجموع معادل ۳۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار حواله ارزی عرضه شد که از این میزان ۱۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار آن معاله شد. به این ترتیب حدود ۶۳ درصد از مجموع حواله‌های ارزی عرضه شده در سامانه نیما یعنی ۲۲۹.۱ میلیون  دلار مشتری نداشت و فقط ۳۷ درصد حواله‌های عرضه شده معامله شد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید