طلایی که کسی منتظرش نبود…

0
60

میرمصطفى جوادى به مدال طلاى دسته ٨٩ کیلوگرم مسابقات وزنه بردارى قهرمانى جهان در ریاض دست یافت.

غافلگیری وزنه ایران و جهان با حمله میرمصطفی!

به گزارش مشتلق به نقل از ورزش سه، در حالی که وزنه‌برداری ایران شروع ناامید کننده‌ای را در مسابقات قهرمانی جهان تجربه کرد و امروز حسین سلطانی نتوانست در وزن ٨١ کیلوگرم کاری از پیش ببرد، در یک وزن بالاتر و چند ساعت بعد در ریاض شاهد درخشش خیره کننده میرمصطفی جوادی بودیم.

رقابت گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان برگزار شد و نماینده ایران در یک وزن المپیکی قهرمان جهان شد. مصطفی جوادی با رکورد ۱۶۹ یک‌ضرب، ۲۱۵ دوضرب و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم قهرمان جهان شد و طلای دوضرب و مجموع را گرفت. این در حالی است که این وزنه بردار در یک‌ضرب ششم شد و توانست در حرکت دوضرب کامبک تماشایی بزند.

جوادی با رکورد ۳۸۴ کیلوگرم وارد رنکینگ ۱۰ نفره المپیک شد و سهمیه المپیک پاریس را در دست دارد. نماینده ایران سابقه نایب‌قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ را در کارنامه دارد و نفر سوم آسیاست.

مسابقات قهرمانی جهان، گزینشی کسب سهمیه المپیک است. دسته ۸۹ کیلوگرم نیز المپیکی است و ۱۰ وزنه‌بردار در گروه A وزنه زدند. نماینده عراق و ایتالیا در این دسته اوت شدند.
تیان تائو وزنه‌بردار مطرح چین که رکوردار جهان است، بر خلاف انتظار عملکرد خوبی نداشت و اوت شد.

حرکت یکضرب:

* جوادی در حرکت اول، ۱۶۱ کیلوگرم را بالای سر برد اما پیش از آن که کامل زیر وزنه قرار بگیرد، آن را رها و سه چراغ قرمز دریافت کرد.

*نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری، برای حرکت دوم، وزنه را به ۱۶۲ کیلوگرم افزایش داد و نماینده ایران این‌ بار وزنه را مهار کرد.

*جوادی در آخرین حرکت یک‌ضرب وزنه ۱۶۹ کیلوگرم را بالای سر برد و داوران دو چراغ سفید و یک قرمز دادند و هیئت ژوری این حرکت را پس از بازبینی پذیرفت.

*او با این رکورد ششم یک‌ضرب جهان شد.

1923733

حرکت دوضرب:

*جوادی برای به دست آوردن مدال دوضرب و مجموع باید تمام وزنه‌ها را به درستی مهار می‌کرد و فرصت هیچ اشتباهی را نداشت. او در حرکت اول وزنه ۲۰۷ کیلوگرم را به‌خوبی مهار کرد.

1923734

*جوادی در حرکت دوم، پشت وزنه ۲۱۲ کیلوگرم قرار گرفت و موفق به مهار این وزنه باارزش شد. او با مهار این وزنه، با رکورد مجموع ۳۸۱ کیلوگرم، یک کیلوگرم بالاتر از کیانوش رستمی در رنکینگ قرار گرفت و سهمیه المپیک را در دست دارد.

*نماینده ایران در حرکت سوم پشت وزنه با ارزش ۲۱۵ کیلوگرم قرار گرفت و با مهار این وزنه قهرمان جهان شد و طلای دوضرب را گرفت.

*جوادی رکورد مجموع ۳۸۴ کیلوگرم را ثبت کرد و قهرمان شد.

1923737

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید