«ببرماری» که از ببر کشنده‌تر است!

0
64

«ببرمار»، ماری است که بیش از یک متر طول دارد و معمولا در سواحل شرقی استرالیا تا انتهای جزایر ساحلی غرب استرالیا یافت می‌شود. زیستگاه آنها شامل نهرها، رودخانه‌ها و باتلاق‌هایی است که در آنها شکار و از طعمه‌های فراوانی تغذیه می‌کنند. این مارها به طور کلی می توانند حدود ۱۰ تا ۱۵ سال زندگی کنند

با افزایش تغییرات آب و هوایی و تغییرات سطح دریا این مارها تکامل پیدا کردند و به دلیل تغییراتی که فشارهای مختلف محیطی در ظاهر آنها ایجاد کرده‌است، جمعیت این گونه در طول ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰سال گذشته کاهش پیدا کرده‌است.

«ببرماری» که از ببر کشنده‌تر است!

رنگ تیره پوست آن‌ها موجب بقایشان شده است، زیرا در طول فصل رشد آن‌ها که در اواخر تابستان اتفاق می‌افتد، رنگ تیره به آنها کمک می‌کند تا گرما را سریعتر جذب کنند. گرما متابولیسم آنها را سرعت می‌بخشد، بنابراین آنها انرژی لازم برای هضم غذای خود را کسب می‌کنند. از آنجایی که «ببرمار» یک حیوان خونسرد است، نمی تواند دمای بدن خود را بالا ببرد، این مارها برای حفظ عملکرد بدن خود نیازمند آن هستند که بدن خود را از خارج گرم نگه‌ دارند.

حقایق شگفت انگیز در مورد «ببرمار»
  • ببرمارها یکی از ترسناک ترین مارها در استرالیا هستند.
  • سم عصبی قوی که تولید می‌کنند، طعمه را می‌کشد و از آنها در برابر شکارچیان محافظت می‌کند.
  • این مارها در طول روز فعال هستند و این امر آنها را به گونه‌ای فعال در طول روز تبدیل می‌کند.
  • مارهای ببری می توانند ۹ دقیقه را در زیر آب سپری کنند، بدون اینکه برای نفس کشیدن به سطح آب بازگردند.
  • هنگام برقراری ارتباط، آنها از حرکت بدن، صداهای خش خش و سر و صدا در انتهای دم خود استفاده می کنند.

«ببرماری» که از ببر کشنده‌تر است!

این مارها در بخش‌هایی از منطقه جنوب شرقی استرالیا واقع در تنگه باس و جزیره تاسمانی و سایر مناطق جنوب غربی از جمله تالاب‌های آلکوا ولارد و دریاچه هردزمن یافت می‌شوند.

در طول روز، آنها برای کشف محیط اطراف خود فعال هستند، معمولاً روی زمین و گاهی در حال شنا و بالا رفتن از درختان هستند. با این حال، آنها فقط با شروع فصل جفت گیری با مارهای دیگر تعامل خواهند داشت، زیرا ترجیح می دهند به تنهایی زندگی کنند!

«ببرماری» که از ببر کشنده‌تر است!

به دلیل تنوع رنگ، مردم معمولا آنها را اشتباه تشخیص میدهند، با این حال رنگ پوست و اشکال روی آن به طور کلی به زیستگاه آنها بستگی دارد. اگرچه پوست این مار اشکال راه راه دارد، اما فلس های آن نیز می تواند فاقد هر نوع شکلی باشد که البته همین امر موجب می شود تا مردم آنها را با مارهای قهوه‌ای اشتباه بگیرند.

«ببرمار» چقدر خطرناک هستند؟

سم این مار حاوی مقادیر زیادی نوروتوکسین‌های پیش سیناپسی، کمک انعقادها و myotoxins است. در نتیجه، پزشکانی که افراد مبتلا به این نوع مارگزیدگی را معالجه می‌کنند، باید مستمر ضد زهر تجویز کنند. علاوه بر این، زهر آنقدر قوی است که اگر ظرف چند ساعت درمان نشود باعث آسیب به قسمت‌هایی از بدن و مرگ می شود.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید