کاهش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در تهران

0
657

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا از کاهش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند استان تهران، ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را واکسن زدیم.

به گزارش مشتلق، علیرضا زالی با حضور در برنامه «طبیب» با تأکید بر اینکه متوسط تعداد بستری روزانه ما در تهران که روزهایی به چهار تا شش هزار نفر رسیده بود به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر رسیده است، گفت: در حال حاضر از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند استان تهران تاکنون به لطف خداوند متعال تعداد ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را واکسن زدیم.

مهر نوشت فرمانده ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه خوشبختانه در تهران نیز همچون سایر استان‌های کشور آمار مبتلایان به کرونا به شدت کاهش پیدا کرده، عنوان کرد: ما تقریباً هر هفته نسبت به هفته قبل در شاخص‌های مراجعین سرپایی و بستری کاهش قابل توجهی داریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر مجموع بیمارهایی که در تهران به دلیل کرونا بستری شده‌اند حدود پنج هزار نفر هستند که این عدد در ابتدای خیز پنجم به ۱۰ هزار نفر رسیده بود، در واقع ۵۰ درصد تعداد بیماران کم شده است و تقریباً بخش زیادی از آنها در حال مرخص شدن هستند و متوسط تعداد بستری روزانه ما در تهران که روزهایی به چهار تا شش هزار نفر رسیده بود به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر رسیده است.

رئیس قطب علمی جراحی اعصاب با اظهار خرسندی از تعداد بالای ترخیص بیماران کرونایی گفت: ترخیص بیماران ما بین یک هزار تا ۱۲۵۰ نفر در روز است و تعداد مراجعین سرپایی ما که مدت‌های طولانی در ابتدای خیز پنجم بالای ۲۰ هزار نفر بود الان به زیر ۱۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده و اینها همه علامت‌های خوبی است.

زالی با اشاره به اینکه امروز که در زمان روند کاهشی آمار کرونا هستیم چه باید بکنیم تا دوباره دچار آسیب خیز بعدی نشویم چون خیز بعدی می‌تواند شدیدتر باشد، اظهار کرد: دو راهکار دارد یکی اقبال به واکسیناسیون و شتاب برای تزریق واکسن و دوم رعایت پروتکال‌ها. در خصوص واکسن فرقی هم نمی‌کند که چه برندی باشد چون هر برند واکسنی تأثیر خودش را دارد و تمام واکسن‌های دنیا بالای ۵۰ درصد اثربخشی دارند، سازمان بهداشت جهانی هم می‌گوید هر واکسنی که دارای اثربخشی بالای ۵۰ درصد است را بزنید چون بهترین واکسن در دنیا واکسنی است که در دسترس‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند استان تهران تاکنون به لطف خداوند متعال و با همت تمام نهادها و ارگان‌ها، ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را واکسن زدیم، عنوان کرد: منتظر هستیم تا باقی شهروندان نیز برای واکسینه شدن مراجعه کنند، چون تمام مراکز به صورت فعال مشغول فعالیت هستند و به حمد خدا واکسن نیز به تعداد موجود است، فقط افرادی که به میل خود تاکنون واکسن نزدند باید این همت را بکنند و برای واکسینه شدن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان نیز تصریح کرد: البته باید تأکید کنم حتی با واکسینه شدن کامل جامعه هم هیچ چیزی جای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات را نمی‌گیرد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید