ساخت واکسن کرونای ایرانی با فناوری نانو

0
363

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه محققان با استفاده از فناوری نانو ساخت واکسن کرونا را در پیش گرفته‌اند، گفت: پیش بینی می‌کنیم با تاخیر ۳-۴ماهه به نتیجه ساخت این واکسن دست بیابیم.

دکتر سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در گفت‌وگو با مهر گفت: در حوزه ساخت واکسن محققان فعال در بخش فناوری نانو کاری را شروع کرده‌اند تا بتوانند واکسن  را با تکنولوژی نانولیپوزوم بسازند.

وی با بیان اینکه استفاده از این فناوری هم اکنون در یکی از شرکت‌های امریکایی نیز برای ساخت واکسن کرونا در پیش گرفته شده است، بیان کرد: امیدوار هستیم به سرعت کارمان را پیش ببریم

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: امیدوار هستیم که با اختلاف زمانی ۳-۴ ماهه از امریکا به نتیجه برسیم زیرا آن شرکت امریکایی هم با فناوری نانولیپوزوم ساخت واکسن را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه کار تحقیقات و توسعه فناوری مشکلات و مسائل خاص خود را دارد، بیان کرد: گاهی می‌شود که خیلی نتایج غیرقابل پیش بینی است اما همواره امیدوار هستیم که به نتیجه برسد زیرا ما صاحب تکنولوژی نانولیپوزوم هستیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت خوب کسب دانش فنی در این زمینه نیازی نداریم که از محققان خارجی کمک بگیریم از این رو ساخت واکسن با فناوری نانولیپوزوم به صورت کلی توسط محققان کشورمان در حال انجام است.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید