اولین مشوقم برای تزریق واکسن خانواده‌ام بودند

0
303

پرستار بخش ICU بیمارستان امام خمینی ساری با بیان اینکه پس از تزریق واکسن کرونا عوارض جدی نداشتم، بیان کرد: مشتاق هستم که دوز دوم واکسن را تزریق کنم چرا که خانواده‌ام بعد از تزریق واکسن به من تبرک گفتند!

ه گزارش مشتلق، عالمه یعقوب‌زاده پرستار ICU بیمارستان امام خمینی شهرستان ساری که واکسن کرونا دریافت کرده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، با اشاره به اینکه پس از تزریق اولین مرحله از واکسن کرونا، در روز اول علائمی همچون احساس ضعف و بیحالی داشتم، اظهار کرد: از فردای آن روز حالم خوب شد حتی تب و لرز هم در خودم ندیدم، سرحال بودم.

وی با اشاره به هشدار متخصص عفونی مبنی بر اینکه ممکن است پس از تزریق واکسن کرونا علامت خفیفی رویت شود، گفت: این علائم پس از تزریق هر واکسنی دیده می‌شود، ولی من تب و لرزی نداشتم.

یعقوب‌زاده تصریح کرد: برای تزریق واکسن کووید ۱۹ در مرحله اول کادر درمان در بخش ICU کرونا که تا به حال مبتلا نشدند در اولویت قرار گرفتند، بقیه هم به ترتیب، بنده هم از زمان آغاز کرونا در ICU مشغول به‌کار هستم و جزو اولین نفرات در این بخش بودم.

این پرستار ادامه داد: بنده هم یک هفته قبل تست داده بودم و جوابش منفی بود تا درگیر نشدم، واکسن تزریق کردم، طبق گفته پزشکان ما با تزریق این واکسن‌ها ناقل کرونا نیستیم فقط ممکن است شاهد علائمی به‌علت ایمنی بدن باشیم.

فارس نوشت وی با اشاره به اینکه حین تزریق کرونا کمی دلهره داشتم، بیان کرد: تزریق واکسن به معنای ورود ویروس ضعیف شده و کشته شده کرونا در بدن است که هر چقدر هم که تایید شده باشد به همراه خود اضطراب وارد بدن می‌کند، البته همه واکسن‌ها همینطور هستند.

یعقوب‌زاده خاطرنشان کرد: این واکسن در تقابل واکسن‌های دیگر کووید ۱۹ در دنیا تایید شده بود، تزریق این واکسن توسط فرزند وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی روحیه‌بخش بود و موجب شد توجه‌مان به حواشی که در کوچه و بازار وجود دارد، کمتر شود.

پرستار بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بزرگترین بیمارستان دولتی مازندران اضافه کرد: با خیال راحت واکسن تزریق به من تزریق شد و تا ۲۴ ساعت پس از تزریق واکسن تماس‌های تلفنی زیادی درباره این واکسن داشتم، حتی دوستان دوران دانشجویی تماس می‌گرفتند، اما خانواده‌ام اولین مشوق من در برای واکسینه شدن بودند و اکنون چاره کار هم واکسینه شدن است.

این پرستار اظهار کرد: مشتاق هستم که دوز دوم واکسن را تزریق کنم من همکاران زیادی داشتم که درگیر کرونا شدند، این ترس و اضطراب همیشه با ما همراه است من متاهلم یک دختر ۷ ساله دارم نگران خانواده ام هستم، خانواده‌ام بعد از تزریق واکسن به من تبرک گفتند!

وی با اشاره به اینکه من با مراقبت زیاد در بیمارستان و خانه مبتلا نشدم، تاکید کرد: من رعایت فاصله‌گذاری را تا حتی نبوسیدن دخترم و زدن سه چهار لایه ماسک روی هم انجام داده و بیشترین حفاظت شخصی را داشتم ساعت‌های طولانی در محیط کار غذا نمی‌خورم نهایت یک بطری آب معدنی با خودم می‌برم تا سطح مایعات بدن کاهش نیابد.

یعقوب‌زاده گفت: برخی می‌گویند محل تزریق درد زیادی دارد ولی اینطور نیست فقط اینکه چون نیدل بزرگتری نسبت به واکسن آنفولانزا دارد و تزریق عمیق و عضلانی است، من التهاب قرمزی و دردی نداشتم شاید همکاران دیگر تجربه‌های متفاوتی از این تزریق داشته باشند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید