رییسی با ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای پیشتاز انتخابات است

0
748
معاون وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات اعلام کرد: از مجموع ۲۸ میلیون ۶۰۰ هزار نفر آرای ماخوذه سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون ۸۰۰ هزار رای پیشتاز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

جمال عرف در جمع خبرنگاران با قدردانی از دست اندرکاران و عوامل اجرایی نظارتی امنیتی و انتظامی که حافظ این حماسه بزرگ بودند،گفت: بر اساس تنظیم بیش از ۹۰ درصد صورت‌جلسات شعب سراسر کشور و بر اساس تعرفه های مصرفی ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان در این حماسه مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز شمارش و تجمیع آرا به‌ویژه در شعبی که تابامداد مشغول به اخذ آرای مردم بوده‌اند، هنوز نتایج نهایی اعلام نشده است اما در این میان سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای، محسن رضایی به سه میلیون ۳۰۰ هزار رای و عبدالناصر همتی با بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار رای و امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حدود یک میلیون رای کسب کرده‌اند.

رییس ستاد انتخابات کشور همچنین درباره زمان اعلام نهایی نتایج هم گفت: با نهایی شدن آمار وزیر کشور با حضور در جمع خبرنگاران آن را اعلام خواهد کرد.

عرف درباره آرای باطله هم اظهار کرد:‌ آرای باطله بعد از تجمیع آرا اعلام خواهد شد.

وی درباره اعلام نتایج انتخابات شوراها و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هم گفت: همه ظرفیت را برای تجمیع آرای ریاست جمهوری گذاشته ایم و همانطور که قبلا گفته ایم قرار شد نخست‌آرای ریاست جمهوری را اعلام کنیم و بعد وارد شمارش آرای انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شویم بنابراین در استان‌ها و شهرستان‌هایی که شمارش آرای ریاست جمهوری به پایان رسیده کار تجمیع آرای انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند و سپس نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که ظرفیت اعلام‌ملی ندارند به صورت محلی اعلام می‌شود.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید