سیر کاهشی قیمت انواع سکه و طلا

0
39

قیمت انواع سکه و طلا در آخرین هفته شهریور ۱۴۰۲ سیر نزولی داشت و این روند تا اواسط هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشتلق، «محمد کشتی آرای» در خصوص تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته بهای انس جهانی طلا ۱۰ دلار نوسان داشت و آخرین نرخ آن یک‌هزار و ۹۲۲ دلار بود که در مقایسه با ابتدای هفته ۲ دلار کاهش داشت.‌

وی بیان‌داشت: بهای انس جهانی طلا در طول هفته تا مبلغ یک‌هزار و ۹۳۸ دلار هم افزایش داشت، اما دوباره سیر نزولی در پیش گرفت.

این فعال بازار طلا گفت: در آخرین هفته شهریور قیمت انواع سکه و طلا در بازار داخل با توجه به کاهش نرخ ارز سیر نزولی داشت و سکه طرح جدید دوباره به کانال ۲۷ میلیون تومان بازگشت.

وی ادامه‌داد: در آخرین معاملات شهریور سکه طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت داشتند.

کشتی آرای اظهار داشت: در دوره زمانی ذکر شده هر مثقال طلای آب شده ۱۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

به گفته وی، در آخرین هفته تابستان ۱۴۰۲ حباب سکه تغییری نداشت و در محدوده پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار داشت.

فعال بازار گفت: در دو هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا ثبات داشت، اما در هفته آخر شهریور با توجه به کاهش نرخ ارز شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا بودیم.

وی اضافه‌کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط موجود و تعطیلات پیش رو تا اواسط هفته آینده قیمت‌ها ثابت بماند و تغییر قابل توجهی نداشته باشیم.

کشتی‌آرای توضیح داد: بازارهای جهانی و بازارهای داخلی در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل هستند و تنها عامل تاثیرگذار می‌تواند نرخ ارز باشد که آن هم پیش‌بینی می‌شود به دلیل مدیریت نرخ ارز ثابت بماند و تغییری را شاهد نباشیم.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید