ورود باران به کشور از شنبه

0
81

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش خفیف در برخی استان‌های شمالی و وزش باد و خیزش گرد و خاک در غالب نقاط کشور خبر داد.

به گزارش مشتلق، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده بارش و وزش باد شمالی در شرق اردبیل و سواحل شمالی ادامه خواهد داشت، علاوه بر این امروز (۲۱ تیر) در مناطقی از شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در جنوب سمنان و تهران همچنین در جنوب خوزستان، فارس و بوشهر نیز وزش باد و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه و شنبه (۲۳ و ۲۴ تیر) در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر است، به‌ویژه در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: از اواخر وقت شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارش پراکنده در شمال غرب و بخش‌هایی از شمال شرق رخ خواهد داد.

ضیاییان گفت: یکشنبه (۲۵ تیر) بارش در شمال غرب و غرب سواحل تشدید می‌شود و گستره آن کل نوار شمالی را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: امروز نیمه‌غربی خلیج فارس و دریای خزر و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۲ تیر) صاف در بعد از ظهر افزایش باد و گاهی باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و روز جمعه ( ۲۳ تیر) صاف در بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ تیر) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید