درخواست جذب ۱۰۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت

0
494

مدیرکل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت درباره وضعیت استخدام‌های وزارت بهداشت، پیگیری برای جذب ۱۰۰ هزار نفر نیرو در این وزارتخانه و نحوه امتیازبندی پرسنل بهداشت و درمانی فعال در بحران کرونا برای استخدام، توضیح داد.

به گزارش مشتلق، دکتر سیف‌الله مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مجوزهای استخدامی وزارت بهداشت، گفت: مجوز استخدام وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۹ به تعداد ۴۰ هزار نفر بوده که تعداد ۳ هزار مجوز در مردادماه همان سال از بین افراد حدنصاب‌دار آزمون سال ۱۳۹۸ استفاده شد و مابقی مجوزها نیز از طریق آزمون استخدامی ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ استفاده شد.

پیگیری برای استخدام ۱۰۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت

وی درباره درخواست مجوز ۱۰۰ هزار نیرو برای وزارت بهداشت در سال جاری نیز گفت: برای ۱۰۰ هزار مجوز مطرح شده، معاونت توسعه در حال پیگیری از طریق سازمان اداری و استخدامی کشور است. بر این اساس جلساتی در این زمینه برگزار و مکاتباتی هم انجام شده است که البته تاکنون منتج به نتیجه نشده است.

آغاز توزیع پزشکان طرحی در سال جاری

مرادی درباره جزئیات توزیع پزشکان عمومی و دندانپزشکان طرحی که اخیرا انجام شده است، ادامه داد: توزیع نوبت اول سال ۱۴۰۱ پزشکان و دندانپزشکان چند روز قبل آغاز شده و افراد مشمول این برنامه با مراجعه به سامانه الکترونیک ثبت‌نام می‌کنند. تاکنون تعداد ۵۱ پزشک عمومی و ۱۷ دندانپزشک عمومی ثبت‌نام کرده‌اند که این فرایند تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد و در تاریخ دهم اردیبهشت ماه نتایج توزیع این نیروها اعلام خواهد شد.

نحوه امتیازبندی برای استخدام نیروهای بهداشت و درمانی که در بحران کرونا نقش‌آفرینی کردند

مرادی درباره نحوه جذب نیروهای بهداشتی و درمانی شرکتی که در عرصه کرونا نقش‌آفرینی کرده‌اند و قرار بود برای استخدام آنها امتیازاتی در نظر گرفته شود، ‌گفت: یکی از امتیازاتی که برای پرسنل بهداشتی و درمانی شرکتی که در کرونا نقش‌آفرینی کردند، در نظر گرفته شده، امتیازاتی در خصوص سابقه خدمت‌شان است؛ به طوری که به ازاء سنوات خدمت دولتی، از شرط سنی آنها کسر می‌شود.

وی افزود: همچنین خدمت در بخش کرونا نیز امتیازبندی شده است؛ به این صورت که به ازاء هر ماه خدمت در بخش کرونا ۲ امتیاز تا حداکثر ۲۰ امتیاز علاوه بر کل امتیازات کسب شده از سوی فرد، ‌در نظر گرفته می‌شود. در عین حال درباره برآورد تعداد نیروهایی که حائز شرایط شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت بهداشت هستند، با توجه به شرایط آگهی استخدامی و تکمیل پورتال‌های مربوطه می‌توان اظهارنظر کرد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید