قیمت گوشت قرمز در اصفهان کاهش می‌یابد

0
320

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در عین حال که گوشت قرمز دام سبک جزو محصولات تنظیم بازار نیست، اما رصد، نظارت و کنترل دقیق تولید و توزیع آن از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است و افزایش قیمت گوشت قرمز ناشی از جو روانی بازار است و دوام ندارد و بطور قطع در روز‌های آینده کاهش می‌یابد.

به گزارش مشتلق به نقل از فارس، حسین ایراندوست بدون اشاره به قیمت مصوب محصولات پروتئینی و دامی افزود: نهاده‌های موردنیاز تولیدکنندگان این محصولات باید ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیارشان قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: گوشت گوسفند، گاو و شترمرغ، خارج از این برنامه است و نظام قیمت‌گذاری ندارد و محصول تولیدی آن‌ها با قیمت تمام شده به بازار عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز هیچ بحثی در باره عرضه گوشت قرمز گاو، گوسفند و شترمرغ با قیمت مُصوب وجود ندارد و مساله تنظیم بازار و جایگاه گوشت در سبد غذایی را از عوامل تشکیل دهنده اولویت‌ها در زمینه محصولات دام و طیور اعلام کرد.
ایراندوست گفت: در عین حال که گوشت قرمز دام سبک جزو محصولات تنظیم بازار نیست، اما رصد، نظارت و کنترل دقیق تولید و توزیع آن از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است و افزایش قیمت گوشت قرمز ناشی از جو روانی بازار است و دوام ندارد و بطور قطع در روز‌های آینده کاهش می‌یابد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: با ساماندهی بازار نهاده‌های دامی و توزیع نهاده‌های یارانه‌ای، قیمت گوشت قرمز در آینده نزدیک کاهش پیدا خواهد کرد.
 استان اصفهان با هزار و ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۳۶ و نیم میلیون قطعه در هر دوره و تولید سالانه ۲۰۵ هزار تُن طیور، رُتبه دوم کشور در تولید گوشت مرغ را به خود اختصاص داده است.
اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این استان را به یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است. استان اصفهان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی است.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید