تولد نهمین فرزند خانواده یزدی با وزن ۶ کیلو

0
842

متخصص زنان و زایمان بیمارستان ضیایی اردکان یزد گفت: ظهر روز جمعه، نوزاد پسری با وزن ۶ کیلو و ۲۵۰ گرم در اتاق عمل این مرکز درمانی به سلامت چشم به جهان گشود.

به گزارش مشتلق، دکتر عادله ذبیحی  در گفت و گو با ایرنا افزود: با لطف خدا و همت مجموعه این بخش، مادر این نوزاد، زایمان خوبی داشت و هم اکنون وضع جسمانی مادر و نوزاد مساعد می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مادر فقط اوایل بارداری خود به پزشک‌ مراجعه کرده علت دقیقی از افزایش وزن نوزاد در دست نیست اما عواملی چون دیابت بارداری و اضافه وزن بیش از حد مادر در دوران بارداری می تواند منجر به اضافه وزن نوزاد شده باشد.

دکتر ذبیحی با اشاره به این که نهمین فرزند این مادر ۳۳ ساله به دلیل بزرگی سر به صورت سزارین به دنیا آمده در حالی که هشت زایمان قبلی وی به صورت طبیعی بوده است، گفت : این مرکز پس از شروع طرح تحول سلامت، اقدامات موثری در زمینه افزایش سلامت مادران و ترویج زایمان ایمن انجام داده و تاکنون دو مرتبه به عنوان بیمارستان برتر درسطح کشور معرفی شده است.

بیمارستان ضیایی درحال حاضر بااینکه به عنوان دومین مرکز درمانی در استان یزد، بیشترین بستری شدگان بیماران کروناییرا داراست توانسته محیطی امن و ایمن را برای مادران باردار و نوزادان ایجاد کند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید