احتمال ابتلای مجدد به کرونا وجود ندارد

0
780

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹، گفت: بر اساس شواهد موجود اگر کسی مبتلا شده و بهبود یافته است، در این دوره دیگر مبتلا نخواهد شد.

به گزارش مشتلق، دکتر پیام طبرسی در رابطه با احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان کووید ۱۹، اظهار کرد: از آنجاکه بیماری جدید است، با قطعیت نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد، با این حال در حال حاضر و با توجه به شواهد موجود امکان ابتلای مجدد بهبودیافتگان وجود ندارد و مطالب مطرح شده تحت عنوان عود و عفونت مجدد در کشورهای آسیایی، ادامه همان عفونت اولیه و در نتیجه منفی نشدن تست‌ افراد بهبودیافته بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر کسی مبتلا شده و بهبود یافته است، در این دوره دیگر مبتلا نخواهد شد، ولی اگر بیماری از بین نرفته و در دوره بعدی مجددا در مهر و آبان بروز کند، در صورت جهش و تغییر رفتار ویروس احتمال ابتلای مجدد بهبود یافتگان به نوع جهش یافته ویروس، وجود دارد.

به گزارش ایسنا به گفته این متخصص بیماری‌های عفونی، در دوره بعد مجددا با بررسی رفتار ویروس و میزان آنتی بادی باقی مانده در بدن افراد بهبود یافته، می‌توان به این سوال یعنی احتمال ابتلای مجددا بهبودیافتگان پاسخ داد. البته در صورت جهش ویروس و پایین بودن میزان آنتی بادی باقی مانده، بهبودیافتگان مجددا در معرض خطر قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری همچنین در رابطه با نوع ماسک موثر در برابر انتقال ویروس، اظهار کرد: استفاده از ماسک یکی از موثرترین روش‌ها برای پیشگیری از انتقال ویروس است، چراکه انتقال از طریق قطرات تنفسی در حین صحبت، عطسه و سرفه اصلی ترین راه انتقال کووید ۱۹ بوده ولی در این میان نوع ماسک استفاده شده نیز اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه حتی ماسک های پارچه‌ای و خانگی نیز تایید شده است، گفت: نکته مهم این است که افراد بیمار و یا دارای علایم بیماری و تنفسی نباید به هیچ عنوان از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند، چراکه ماسک‌های فیلتردار به خاطر وجور فیلتر، بازدم را با شدت به بیرون پس می‌زنند و همین مساله منجر به پخش شدن بیشتر ویروس شده و اطرافیان را در معرض خطر قرار می‌دهد، بنابراین افراد دارای علامت باید از ماسک ساده جراحی استفاده کنند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید