دستگیری عاملان فروش سهمیه پزشکی

0
384

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: عاملان جعل مدارک دانشگاهی و فروش سهمیه پزشکی دانشگاه آزاد دستگیر شدند.

به گزارش مشتلق به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار رحیمی در حاشیه مرحله پنجم طرح کاشف پلیس آگاهی افزود: عاملان جعل مدارک دانشگاه آزاد اسلامی ۹ نفر بودند که صندلی پزشکی را به مبلغ ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌فروختند.
وی گفت: این افراد در چند روز گذشته دستگیر شدند که عموما مشاوران تحصیلی مدارس بودند و ارتباطی به دانشگاه نداشتند.
سردار رحیمی افزود: از این افراد یک قبضه سلاح، دستبند، مشروبات الکلی و مبالغی کلان پول به دست آمده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۴۰ نفر هم از عاملان جعل مدارک تاکنون شکایت کرده اند که هم شاکی هستند و هم متهم، به خاطر اینکه بابت کار غیرقانونی پول داده اند.

دستگیری ۲۲۴ سارق حرفه‌ای سابقه دار

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: در پنجمین مرحله از طرح کاشف ۲۲۴ سارق حرفه‌ای سابقه دار دستگیر شدند.
سردار رحیمی در حاشیه پنجمین مرحله طرح کاشف در جمع خبرنگاران گفت: ۸۱ نفر از این ۲۲۴ نفر سارقان زورگیر، کیف قاپ، گوشی قاپ و مامورنما و ۵۲ نفر نیز سارق منزل و اماکن خصوصی و عمومی هستند.
سردار رحیمی گفت: ۵۰ نفر نیز از این تعداد سارق خودرو و لوازم داخل خودرو و ۱۹ نفر نیز جاعل و کلاهبردار هستند.
وی گفت: همچنین در این مرحله از طرح کاشف یک باند چهارنفره سرقت مسلحانه، دو نفر قاتل، سه نفر آدم ربا و ۱۳ نفر محکوم فراری دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه ۱۵۸ نفر از ۲۲۴ نفر دستگیر شده سابقه دار هستند و به بیش از ۲۵۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند.
سردار رحیمی افزود: در این مرحله از طرح کاشف هفت هزار قلم از انواع و اقسام وسایل سرقتی کشف شد.

دستگیری باند ۹ نفره که با تخریب در وارد شرکت شده بودند

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: باند ۹ نفره‌ای که با لودر سبک درب شرکتی را تخریب کرده و وارد شده بودند، دستگیر شدند.
سردار حسین رحیمی در حاشیه پنجمین مرحله طرح کاشف در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: ۴۸ ساعت قبل یک گروه ۹ نفره نیمه شب با استفاده از لودر سبک درب شرکتی را در غرب تهران از جا می‌کنند و وارد می‌شوند که با تلاش ماموران آگاهی بعد از گذشت ساعتی دستگیر می‌شوند.
وی افزود:​ این گروه ۹ نفره مسلحانه وارد می‌شوند و دست و پای نگهبانان شرکت را می‌بندند و وسایل را می‌دزدند که با ورود ماموران پلیس آگاهی و بررسی‌های انجام شده در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند.
سردار رحیمی گفت: پلیس آگاهی در چند روز گذشته نیز متهمان محله افسریه – بلوار خاتم الانبیا – را که شلیک کرده بودند، دستگیر کردند.
وی افزود: اعضا این گروه اوباش ۷ نفر بودند که در هفته‌های گذشته اقدام به درگیری در قهوه خانه‌ای در محله افسریه کرده بودند و متاسفانه بر اثر شلیک گلوله یک راننده اسنپ کشته شد و دو نفر نیز مجروح می‌شوند که همگی آن‌ها طی یک کار عملیاتی دستگیر شدند.
وی گفت: سارقانی که در مرحله ۵ طرح کاشف دستگیر شدند برخی از آن‌ها به حضور موثر در اغتشاش‌های اخیر هم اعتراف کردند.
رئیس پلیس پایتخت گفت: باند سه نفره‌ای که اقدام به سرقت کرده بودند در اعترافشان اعلام کردند که در اسلامشهر در تخریب و آتش زدن فروشگاه‌ها دست داشتند.
وی گفت: همچنین باند سه نفری دستگیر شد که از طریق سایت دیوار اقدام به خرید گوشی همراه یک شهروند کرده بودند، این سه نفر وارد منزل دخترخانمی می‌شوند و به بهانه خرید موبایل اقدام به سرقت کنند.
این افراد در حین معامله هم زورگیری می‌کنند که این افراد نیز بعد از دستگیری اعتراف می‌کنند در اغتشاشات نقش داشتند و حتی اقدام به آتش زدن برخی از اماکن کردند.
وی در خصوص دستگیری سارقان وجوه اتباع خارجی نیز گفت: این افراد نیز جلوی سفارت خانه‌ها و هتل‌ها پرسه زنی می‌کردند و در فرصت مناسب وجوه اتباع خارجی را به سرقت می‌بردند که بعد از دستگیری به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

دستگیری مسئولان ۴۰ شرکت کلاهبردار با نام لیزینگ
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در یکسال گذشته ۴۰ شرکت که کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و مسئولان آن‌ها دستگیر شدند.
سردار حسین رحیمی در حاشیه پنجمین مرحله طرح کاشف افزود: این شرکت‌های لیزینگ فاقد مجوز بوده و با عنوان لیزینگ اقدام به کلاهبرداری می‌کردند که متاسفانه بیش از ده هزار نفر را این شرکت‌ها کلاهبرداری کرده اند.
وی گفت: مجوز این شرکت‌ها از سوی نیروی انتظامی صادر نمی‌شود بلکه از سوی بانک مرکزی است و در صورت تخلف و با اعلام شکایت شاکیان نیروی انتظامی به موضوع ورود پیدا می‌کند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: هفتاد درصد سرقت‌ها کشف کردیم و وقوع جرایم در پایتخت را ۱۴ درصد کاهش داده ایم و همچنین کشفیات پلیس ۵ درصد افزایش یافته است.
وی در خصوص دلالان بازار ارز گفت: بنا به درخواست بانک مرکزی در هفته گذشته با توجه به افزایش نرخ ارز تیم‌های مختلف پلیس به این موضوع ورود پیدا کردند و حدود ۳۲ نفر از دلالان به نام را دستگیر کردیم و نظارت‌ها در فضای مجازی و حقیقی تشدید شد و نرخ ارز حدود هزار و ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کرد.
وی افزود: هم اکنون ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر دلالی که در این زمینه فعالیت دارند سابقه دار و تحت نظارت پلیس هستند و پلیس به هیچ دلالی اجازه فعالیت نمی‌دهد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید