امیر جدیدی عضو جدید آکادمی اسکار

0
214

امیر جدیدی بازیگر ایرانی به عنوان یکی از اعضای جدید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در شاخه بازیگری انتخاب شد.

 آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست ۳۹۷ هنرمند و فعال عرصه سینما را به عنوان اعضای جدید این نهاد سینمایی معرفی کرد و امیر جدیدی بازیگر ایرانی به عنوان یکی از اعضای جدید در شاخه بازیگری آکادمی انتخاب شد.

امیر جدیدی که سال گذشته با فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در جوایز اسکار حضور داشت، نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون «عرق سرد» و «من» (سهیل بیرقی)، «آفریقا» و «سیزده» (هومن سیدی)، «پایان خدمت» (حمید زرگر نژاد)،‌ «رخ دیوانه» (ابوالحسن داوودی)، «خنده‌های آتوسا» (علیرضا فرید)، «اژدها وارد می‌شود!» (مانی حقیقی)، «قاتل اهلی» (مسعود کیمیایی)، «پدیده (علی احمدزاده)، «هت‌تریک» (رامتین لوافی)، «تنگه ابوقریب» (بهرام توکلی)، «قانون مورفی «رامبد جوان»، «لتیان» (علی تیموری) و «روز صفر» (سعید ملکان) را نیز در کارنامه دارد.

نام فیروزه خسروانی، مستندساز ایرانی فیلم «رادیوگرافی یک خانواده» هم در میان اعضای جدید آکادمی اسکار در شاخه مستند دیده می‌شود.

از میان ۳۹۷ نفر عضو جدید آکادمی اسکار، ۴۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصد نیز افرادی از اقلیت‌های قومی و نژادی هستند. ضمن این که ۵۰ درصد از اعضای جدید آکادمی از کشورهایی غیر از آمریکا انتخاب شده‌اند.

در فهرست جدید اعضای آکادمی اسکار، ۷۱ نامزد اسکار و ۱۵ برنده این جایزه سینمایی حضور دارند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید