تکواندوی قهرمانی آسیا/ تداوم درخشش بانوان

0
287

سه نماینده ایران در پایان مبارزات روز سوم از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا و نقره شدند.

در ادامه رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا که با حضور تکواندوکارانی از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر «چانچئون» جریان دارد،  یکشنبه پنجم تیرماه رقابتهای اوزان ۸۷-، ۸۷+ کیلوگرم مردان و ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم زنان برگزار شد.

تیم ملی ایران در این اوزان سه نماینده داشت که در نهایت موفق به کسب دو نشان طلا توسط زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده شد و علیرضا نادعلیان هم نقره گرفت.

زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم در مبارزه پایانی برابر «کنسل دنیز» تکواندوکار عنوان قزاقستان با نتیجه دو بر صفر و با نتایج ۷ بر ۴ و ۸ بر ۳ به پیروزی و به نشان طلا دست پیدا کرد. وی با برتری مقابل «راما الراب» از اردن و «می نا میونگ» قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا از کره جنوبی با نتایج مشابه دو بر صفر در راند شماری راهی مبارزه نهایی شده بود.

به گزارش مهر اکرم خدابنده سرگروه تیم ملی کشورمان هم طلای وزن ۷۳+ کیلوگرم را به خود اختصاص داد. وی در مبارزه پایانی برابر «ژائو» از چین به میدان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر یک و ۹ بر ۴ به برتری دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد. خدابنده در اولین مبارزه خود و در مرحله نیمه نهایی برابر «الیاس الیسار» از سوریه پیروز و راهی دیدار نهایی شده بود.

علیرضا نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم نیز به عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره دست پیدا کرد. وی در نخستین پیکار خود در مرحله یک چهارم نهایی «الوداح» نماینده قطر را در دو راند و با نتایج ۸ بر فر و ۱۴ بر ۲ شکست داد و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله هم «امیرعلی اکبری» از افغانستان را شکست داد و به دیدار نهایی صعود کرد. نادعلیان در مبارزه نهایی نتیجه را به «سونگ ژائو گسیانگ» از چین واگذار کرد و نقره گرفت.

تیم ملی تکواندوی ایران تا پایان روز سوم موفق به کسب سه طلا، پنج نقره و دو برنز شده است. ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدا بنده سه طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت زاده، نسترن ولیزاده و علی نادعلیان پنج مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز دو مدال برنز باری کشورمان کسب کرده اند.

رقابتهای تکواندوی قهرمانی آسیا با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور جمعه سوم تیرماه در کره جنوبی آغاز شده و تا روز دوشنبه ششم تیرماه ادامه دارد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید