امروز قیمت سکه تمام ۷۷ هزار، طلا ۹ هزار و دلار ۴۰۰ تومان کاهش یافت

0
426

به گزارش مشتلق با اقدامات بانک مرکزی و دولت و همکاری بخش خصوصی، سیاست‌های کنترلی در بازار اجرا و در نهایت منجر به کاهش نرخ ارز و طلا در بازار شد اما برخلاف افزایش قیمت که یک جهش و پرش یکباره داشت، روند کاهشی قیمت‌ها بسیار کند و آرام پیش رفت تا جایی که اکنون به گواه فعالان بازار آرامش نسبی در بازار ایجاد شده و دیگر نه تنها خبری از خریدهای هیجانی نیست، بلکه دلارها و سکه های خانگی در حال بازگشت به سمت بازار  و اقتصاد کشور است.
دلار ۴۰۰ تومان ارزان شد
روزگذشته در بازار آزاد هر دلار آمریکا با قیمت ۱۱ هزار و ۸۸۰ تومان از فروشندگان خریداری می‌شد و ۱۲ هزار تومان فروخته می‌شد. این در حالی است که روز گذشته هر دلار آمریکا ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته می‌شد، هر یورو نیز ۱۳هزار و ۸۰۰ تومان از فروشندگان خریداری و به قیمت ۱۳ هزار و ۹۴۰ تومان فروخته می‌شد. این ارقام نسبت به روز گذشته حدود ۴۰۰ تومان ارزان‌تر است.
قیمت حواله دلار نیز با ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت حواله یورو با ۴۰۰ تومان کاهش در مدت مشابه ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده بود.
تداوم روند کاهشی سکه
از سوی دیگر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) با ۷۷ هزار تومان اُفت، ۳ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان فروخته می شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۶۶ هزار تومان کاهش در مدت مشابه، ۳میلیون و ۷۰۵ هزار تومان ارزشگذاری شده بود. این در حالی است که براساس ارزش طلایی، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۳۸ تومان قیمت دارد.
هر قطعه نیم سکه بهار آزادی با ۴۵ هزار تومان اُفت، یک میلیون و ۹۶۶ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه بهار آزادی با ۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۱۵۶ هزار تومان فروخته می شد. هر قطعه سکه گرمی با این حال بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه ۶۵۲ هزار تومان داد و ستد می شد.
روز گذشته،  هر مثقال طلا در بازار یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده بود که نسبت به روز گذشته ۲۵ هزار تومان کاهش نشان می دهد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته می شد که نسبت به روز دوشنبه ۵ هزار و ۸۰۰ تومان کمتر است.
هر گرم طلای ۲۴ عیار اما ۷ هزار و ۷۰۰ تومان در مدت مشابه کاهش داشت و با قیمت ۴۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می شد. این در حالی است که انس طلای جهانی یک هزار و ۲۲۵ دلار و یک سنت ارزشگذاری شده بود که ۲.۷ دلار نسبت به روز یکشنبه بالاتر است.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید