ثبت سه رکورد جهانی به نام سهراب مرادی

0
440

سهراب مرادی بازهم در نقش یک فوق ستاره ظاهر شد و توانست با کسب سه مدال طلا، سه رکورد جدید جهان را به نام خود ثبت کند.

به گزارش مشتلق، بالاخره بعد از گذشت چند روز از رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری ۲۰۱۸، ستاره وزنه برداری ایران روی تخته عشق‌آباد حاضر شد. سهراب مرادی که قبل از اعزام نیز امید اصلی کسب مدال طلا برای ایران بود، در دسته ۹۶ کیلوگرم روی تخته رفت.

این وزنه‌بردار ایرانی که طلای المپیک و جهان را در کارنامه دارد، رکورددار دسته ۹۴ کیلوگرم نیز به حساب می‌آید.

طلای یکضرب با طعم رکوردشکنی

به گزارش ورزش سه، سهراب مرادی که به عنوان آخرین وزنه‎بردار و مدعی اصلی این وزن، با ۱۸۱ کیلوگرم کار خود را در یکضرب آغاز کرد، رقبایی از کشورهای بلاروس، رومانی و چین را در کنار خود دید. ستاره وزنه برداری ایران ۱۸۱ کیلوگرم را با موفقیت به نام خود ثبت کرد؛ اما قبل از این‌که برای دومین حرکت روی تخته بیاید، مدال طلای یکضرب برایش قطعی شد.با توجه به تغییر اوزان، وزنه ۱۸۶ کیلوگرمی طبق اعلام فدراسیون جهانی می‌توانست رکورد جدیدی را به نام سهراب مرادی ثبت کند. او در حرکت دوم این وزنه را به سختی مهار کرد؛ اما داوران به خاطر لرزش آرنج از او خطا گرفتند و با ۳ چراغ قرمز این وزنه را قبول نکردند. در ادامه، سهراب مرادی که خیالش از کسب مدال طلای یکضرب راحت بود، برای حرکت سوم همان ۱۸۶ کیلوگرم را انتخاب کرد. این بار وزنه بردار ایرانی خیلی راحت وزنه را بالای سر خود مهار کرد و علاوه برکسب مدال طلای یکضرب جهان، رکورد جدیدی در دسته ۹۶ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد.

سهراب که قبل از این در یکضرب دسته ۹۴ کیلوگرم ،وزنه ۱۸۹ کیلویی را به نام خود ثبت کرده بود، حالا در دسته ۹۶ کیلوگرم هم اولین رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد. تیان تائو از چین با ۱۸۱ کیلوگرم و یوهنی از بلاروس با ۱۸۰ کیلوگرم به مدال های نقره و برنز یکضرب دست یافتند.

تکمیل درخشش با طلای دوضرب و مجموع

وزنه‎بردار دسته ۹۶ کیلوگرم در حرکت دوضرب کار سخت‎تری داشت. تیان تائو از چین که یک‎بار در بازی‎های آسیایی ۲۰۱۴، کیانوش رستمی را غافلگیر کرد و به مدال طلا رسید، این بار هم می‎خواست سهراب مرادی را به چنین سرنوشتی دچار کند. سهراب مجددا به عنوان آخرین نفر و با وزنه ۲۲۳ کیلوگرمی کار خود را آغاز کرد. او که رکورد ۲۳۳ کیلوگرم را در دسته ۹۴ کیلوگرم به نام خود ثبت کرده بود، به راحتی در حرکت اول، ۲۲۳ کیلوگرم را بالای سر ببرد. در ادامه، وزنه بردار چینی با ۲۲۶ کیلوگرم در حرکت دوم همه را غافلگیر کرد تا زنگ خطر برای سهراب به صدا دربیاید. حرکت دوم مرادی ۲۳۰ کیلوگرم بود که باز هم با موفقیت همراه شد تا سهراب در آستانه طلایی شدن قرار بگیرد. البته او با همین وزنه هم با توجه به تغییر اوزان، رکورد دوضرب و مجموع را در دسته ۹۶ کیلوگرم به نام خود ثبت کرد. در ادامه، تیان تائو در مهار وزنه ۲۳۶ کیلوگرمی ناموفق بود تا سهراب مرادی قبل از زدن حرکت سوم، قهرمانی‎اش قطعی شود. مرادی برای حرکت سوم ۲۳۷ کیلوگرم را انتخاب کرد؛ اما در مهار آن ناموفق بود.

سه رکورد جدید به نام سهراب

سهراب مرادی که در دو سال اخیر رکوردهای بی‌نظیری را در دسته ۹۴ کیلوگرم به نام خود ثبت کرده و در هر سه حرکت رکورددار بوده است، اکنون به خاطر تغییر اوزان و بایگانی شدن رکوردهای قبلی، باید در دسته ۹۶ کیلوگرم درخشش خود را ادامه می داد. او در عشق آباد علاوه بر کسب سه مدال طلا، سه رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد. سهراب در یکضرب، ۱۸۶ کیلوگرم، در دوضرب، ۲۳۰ کیلوگرم و در مجموع ۴۱۶ کیلوگرم را مهار کرد تا علاوه بر ۹۴ کیلو، رکورددار دسته ۹۶ کیلوگرم نیز باشد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید