الحمدالله ۸۳ هزار و ۸۳۷ نفر از کرونا بهبود یافته‌اند

0
328

دکتر کیانوش جهانپور گفن تا به حال ۸۳ هزار و ۸۳۷ نفر از بیماری منحوس کرونا بهبود یافته‌اند.
به گزارش مشتلق؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۱۵۵۶ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۰۴ هزار و ۶۹۱ تن رسید.

وی با بیان اینکه موضوع بیماریابی روز به روز در حال فعالتر شدن است، گفت: قاعدتا اگر امروز ۱۵۵۶ نفر مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است دو سوم این تعداد مربوط به موارد سرپایی و افراد در تماس نزدیک بوده است. به این معنا که موارد شناسایی شده جدید بیش از گذشته بوده و حتی افراد بدون علامت نیز امکان شناسایی و تست پیدا کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تا به امروز خوشبختانه ۸۳ هزار و ۸۳۷ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۷۱۱ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور در ادامه گفت: تا کنون ۵۵۸ هزار و ۸۹۹ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در بیش از ۱۳۰ آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۷.۲ درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۶.۷ درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۲.۸ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید