هوای کشور ۷ تا ۱۰ درجه خنک می‌شود

0
542

 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده شاهد کاهش دمای ۷ درجه‌ای در استان‌های شمال غرب و سواحل خزر و ۶ تا ۱۰ درجه‌ای در شمال شرق کشور خواهیم بود.

به گزارش مشتلق، امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس، جنوب، جنوب شرق، بخش‌هایی از جنوب غرب، مرکز و شرق رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی شده است.
وی اظهار داشت: امروز شدت بارش‌ها در شرق لرستان، شمال آذربایجان غربی و شرقی، نیمه غربی اصفهان، جنوب و شرق مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، فارس، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات مرکزی و شرق تهران خواهد بود.
وی تأکید کرد: با توجه به‌شدت بارش‌ها در این نواحی احتمال وقوع تگرگ، سیلابی شدن مسیل رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر شهری در این مناطق وجود دارد ازاین‌رو به هم‌وطنان توصیه می‌کنیم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
نقشینه ادامه داد: فردا در بیشتر مناطق کشور به جز غرب و جنوب غرب بارش خواهیم داشت که در برخی ساعات به‌صورت رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد خواهد بود، چهارشنبه از میزان بارش‌های نواحی غربی، جنوب غرب و جنوب کاسته می‌شود اما در سایر مناطق ادامه خواهد داشت که در برخی از ساعات با رگبار همراه خواهد بود. پنج‌شنبه و جمعه نیز برای ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش پیش‌بینی شده است.

تهران خنک می‌شود
نقشینه افزود: هوای تهران امروز با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده همراه خواهد بود، چهارشنبه هوای پایتخت حدود ۵ درجه خنک‌تر می‌شود و بارانی نیز خواهد بود، امروز و فردا هم به‌ویژه در بعدازظهر وزش باد شدید و افزایش ابر و فردا شب رگبار و رعدوبرق رخ پیش‌بینی شده است.
وی گفت: کمینه دمای امروز مهرآباد ۱۹ و شمیران ۱۵ درجه بود و بیشینه دمای امروز مهرآباد ۳۲ و شمیران به ۳۰ درجه خواهد رسید اما طی سه روز آینده خنک‌تر می‌شود.
نقشینه اطهار داشت: اهواز با دمای ۳۹ درجه بالای صفر و همدان و ارومیه ۹ درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید