افتخار آفرینی مهلا در نخستین حضور جهانی

0
588

دختر ۱۷ ساله تکواندوی ایران در نخستین حضورش در میادین جهانی، به مدال نقره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان در انگلیس دست یافت.
به گزارش مشتلق، بیست و چهارمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان از چهارشنبه گذشته با حضور ۹۷۵ تکواندوکار از ۱۵۰ کشور در شهر «منچستر» انگلیس آغاز و پنج روز ادامه خواهد داشت. این در حالی است که پنجشنبه شب مهلا مومن زاده، دختر ۱۷ ساله ایرانی که با برتری مقابل تمامی حریفان به فینال رسیده بود برای کسب مدال طلا به مصاف «جائه یونگ سیم» از کره جنوبی رفت و با وجود تلاش فراوان با حساب ۱۱ بر ۶ شکست خورد و مدال نقره را در اولین تجربه حضور در مسابقات قهرمانی جهان برگردن آویخت. با این اوصاف مومن زاده به دومین بانوی مدال آور تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهان تبدیل شد. پیش از این «کیمیا علیزاده» موفق به کسب یک مدال نقره و یک برنز در مسابقات جهانی تکواندو شده بود. وی برای رسیدن به فینال، «آینور یواشپای» از قزاقستان، «جوردین اسمیت» دارنده مدال برنز اروپا از انگلیس، «گالینا مدودوا» از روسیه، «لنا استوجکویک» دارنده مدال برنز بازی های المپیک جوانان از کرواسی و «تان ژیو» دارنده مدال برنز گرنداسلم ۲۰۱۸ از چین را شکست داده بود.
مومن زاده که قهرمانی جهان و آسیا در رده‌های سنی پایه را در کارنامه دارد، نخستین حضور خود در تیم ملی بزرگسالان را تجربه کرد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید