بلندترین خط مترو خاورمیانه در تهران افتتاح می‌شود

0
1487

مدیرعامل شرکت مترو تهران از افتتاح نیمه جنوبی خط ۶ مترو در هفته آینده با حضور رییس‌جمهوری خبر داد.

به گزارش «مشتلق»، علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خط شش مترو تهران به طول ۳۲ کیلومتر با ٢٧ ایستگاه در حال تکمیل است، گفت: نیمه جنوبی خط ۶ به طول ۹ کیلومتر با ۳ ایستگاه میدان شهدا، بعثت و دولت آباد آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاح نیمه جنوبی خط ۶ مترو با حضور رییس جمهوری و مقامات کشوری و لشکری انجام خواهد شد، گفت: در هفته آینده نیمه جنوبی خط ۶ افتتاح می‌شود.

امام با بیان اینکه خط ۶ از دولت آباد آغاز شد و با پیمودن قطر تهران نهایتا به سولقان در شمال غرب تهران می‌رسد، افزود: این خط از نقاط مهم جمعیتی تهران همچون میدان امام حسین (ع)، خیابان ولیعصر (عج)، بزرگراه اشرفی اصفهانی، بزرگراه ستاری و غیره عبور می‌کند که با راه‌اندازی و تکمیل این خط تاثیر به سزایی بر کاهش سفرها با وسایل حمل و نقل شخصی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در این خط مترو تمهیدات ویژه برای دسترسی افراد کم توان دیده شده است، گفت: از آنجایی که این خط مترو از زیر مراکز حساس بیمارستانی همچون مرکز قلب تهران می‌گذرد از روش‌های جدیدی برای عدم احساس لرزش استفاده کردیم.

وی افزود: دستگاه‌های بیمارستان قلب تهران بسیار حساس هستند و نباید لرزشی را که بر اثر عبور قطار ایجاد می‌شود، احساس می‌کردند و به همین دلیل برای اولین بار از تکنولوژی «پابند ونگارد» برای عدم احساس ارتعاشات حرکت قطارها استفاده کردیم.

به گفته امام، با استفاده از این تکنولوژی دیگر ارتعاشات ناشی از حرکت قطارها بر روی دستگاه‌های بیمارستانی اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه خط شش مترو به دلیل ویژگی‌های منحصر بفردش توانست در جایزه بین‌المللی انجمن تونل، جزو چهار ابر پروژه بزرگ تونلی در جهان شود، افزود: با الحاق نیمه جنوبی خط ۶ مترو که از دولت آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی (ع) است، می‌توان گفت که طول خط ۶ مترو به ۳۸ کیلومتر می‌رسد که بلندترین خط مترو خاورمیانه لقب خواهد گرفت.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال ۹۸ بتوانیم ۱۵ کیلومتر دیگر این خط را با ۶ ایستگاه به بهره‌برداری برسانیم.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید