خبر خوش #یاران_عشق

0
391
 کرمانشاه را زلزله‌ای به قدرت ۷٫۳ریشتر لرزاند، شهر به هم ریخت و خانه‌ها بر سر مردمانش آوار شد، مردم هنوز به خود نیامده بودند که پس‌لرزه‌های متعدد، ترس را به استخوان‌هایشان رساند، در عرض چند ثانیه خانه و کاشانه و تمام زندگی‌شان را در دل مشتی از خاک دیدند. امید از دل مردمان مقاوم کُرد رفت و نگاه خیره خانواده‌ها به بلایی که طبیعت بر سرشان آورده بود کورسوی امیدی برای‌شان نگذاشت.
زمستان مردم این منطقه سردتر از هر سال بود، عده زیادی با شتاب و هیجان برای کمک‌رسانی به این منطقه رفتند؛ اما بیشتر کمک‌ها لحظه‌ای بود و مرهم. در این بین سلبریتی‌ها با توجه به شهرت و محبوبیتی که در بین مردم دارند تصمیم گرفتند برای جمع‌آوری کمک‌های مردم دست به کار شوند. هنوز معلوم نیست چند میلیارد تومان در حساب سلبریتی‌ها سرریز شد، ولی معلوم است که در این بین تنها دو نفر به وعده‌های‌شان عمل کردند؛ یکی از این افراد خانم نرگس کلباسی بود و دیگری اسطوره فوتبال ایران آقای علی دایی.

نرگس کلباسی خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای را با مردم کرمانشاه و مخاطبانش در میان گذاشت، او در توییترش این پیام را داد: «بیش از یک سال است که منتظر این روز هستم که به شما اعلام کنم که تمام شد! آخرین خانه‌ها را دیروز تحویل دادیم و کار ما در ساخت این ۱۱۳واحد به اتمام رسید. چقدر خوشحالم که با تمام فراز و نشیب‌های این یک سال و چند ماه، توانستیم همه کارها را به خوبی به پایان برسانیم. از همه ممنونم.» پیش از این در ۱۸دی‌ماه هم از ساخت صد واحد مسکونی در چهار روستا از ۶روستای زلزله‌زده کرمانشاه خبر داده بود.

ساخت خانه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و سرپل ذهاب پس از یک‌سال‌و‌نیم حداقل از طرف خانم کلباسی و  علی دایی تمام شد. مردم پول زیادی را برای بازسازی در اختیار برخی سلبریتی‌ها قرار دادند؛ اما سرنوشت خوبی نداشت. برخی این پول‌ها را در حساب‌شان نگه داشتند و حتی برخی صدایش را درنیاوردند. سهم خیر مردم در جیب برخی سلبریتی‌ها سنگینی می‌کند؛ اما کسی نیست که بتواند آن‌ها را پس بگیرد.

نرگس کلباسی در توییتی در تاریخ ۲۰‌بهمن نوشت: «همه چیز از ۱۱‌صبحِ ۲۲آبان۹۶ و یک تصمیم کوچک شروع شد. دقیقاً یک روز بعد از زلزله، رفتم بانک، حساب بازکردم. نمی‌دانستم چه طور، ولی می‌خواستم برای زلزله‌زده‌ها کاری بکنم. نتیجه؟ جمع‌آوری بیش از ۱۵میلیارد، آبادی روستاها و ایجاد شغل و … در بحث اشتغال نیز بعد از آموزش خانواده‌ها با کمک شبکه توسعه اجتماعی رسالت، بنا به خواست این خانواده‌ها و پس از اخذ وام از این بانک، ۵۶خانوار مشغول دامداری و ۳۴خانوار به کار پوشاک مشغول شدند. از نظر مالی، نقش ما تنها تسهیل روند اعطای وام بدون بهره با ۱۰ماه تنفس بود. همیشه تا آنجا که توانستم از اعطای کمک‌های بلاعوض، امتناع کردم. تمام تلاش‌مان این بود که مردم بتوانند با سعی خود به سطح بالاتری از رفاه برسند. برای همین هر ساختمان با وام ۳۵میلیون تومان مسکن (که بعداً اقساط آن را خودشان پرداخت خواهند کرد) و حداقل ۷۰میلیون تومان از کمک‌های شما ساخته شد.»

کلباسی از جمله کسانی بود که بابت دریافت و هزینه‌کرد کمک‌های مردمی رسید و اسناد مرتبط با آن را ارائه می‌داد، او در توییتی در ۶بهمن‌ماه ضمن ارائه آخرین وضعیت کمک‌های مردمی جمع‌شده و محل هزینه‌کرد آن‌ها گفت: «در این یک سال و چند ماه، بیش از ۱۵میلیارد تومان با کمک‌های پنج هزار تومانی جمع شد.»

  محمد سیاح

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید