مغازه‌ای در روستای قوزلو ملکان که کلیدش دست همه است

0
633

صفا و صمیمیت و صداقت مردم روستای قوزلو از توابع شهرستان ملکان در حدی است که باعث شده صاحب مغازه کلید مغازه را در اختیار ۱۵۰خانوار آن قرار دهد.

به گزارش مشتلق، حسین لطفی -صاحب مغازه خواروبار فروشی در روستای قوزلو- افزود: با توجه به اینکه در اغلب موارد در مغازه حضور ندارم و مردم روستا هرزمان هر چیزی لازم داشته باشند، خودشان موارد موردنیاز خود را از مغازه برداشته و هزینه آن را در صندوق می‌گذارند.

لطفی، گفت: کسانی را هم که پول به همراه نداشته باشند، لیست کالاهای خریداری شده را می‌نویسند و پس از چند روز هزینه آن را می‌پردازند.

وی در توصیه به سایر روستاها برای ایجاد مغازه این چنینی اظهار داشت: مردم می‌توانند با حفظ وحدت، همدلی و اتحاد مغازه‌های اینچنی را ایجاد کرده و استفاده نمایند.

علی رحیم‌زاده دهیار -روستای قوزلو- گفت: این روستا حدود ۴۶۰ نفر جمعیت دارد و یکی از امن‌ترین روستاهای شهرستان ملکان و بخش لیلان به شمار می‌رود.

وی افزود: تاکنون در روستای قوزلو هیچ سرقت و یا خلافی اتفاق نیفتاده است و اتحاد و همدلی بین مردم و اهالی به حدی است که مردم وسایل موردنیاز خود را از این مغازه بدون حضور صاحب اصلی مغازه و با در دست داشتن کلیدی از آن مغازه برداشته و تأمین می‌کنند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید