تشکیل صف‌های فروش ارز خانگی مقابل صرافی بانک‌ها

0
435

روند کاهشی قیمت دلار امروز نیز تداوم یافت تا هر دلار آمریکا در بازار به قیمتی در حدود ۹۹۰۰ تومان برسد .

 به گزارش مشتلق به نقل از خبرآنلاین دلار امروز را با نرخ ۹۹۰۰ تومان اغاز کرد و براوردها نشان می‌دهد روند کاهشی همچنان تداوم دارد به طوری که برخی خرید و فروش‌ها در محدوده‌ای پایین‌تر از این قیمت نیز اتفاق افتاد.

رسیدن قیمت به محدوده ۹ هزار تومان، صف فروش دلار مقابل صرافی‌ها را شکل داد به طوری که برخی از دارندگان ارز ترجیح دادند امروز دلارهای خود را با ریال معاوضه کنند .

 در عین حال قیمت خرید بانک‌ها بالاتر از بازار بود. قیمت خرید دلار امروز با کاهش بیش از ۶۴۴ تومانی نسبت به روز قبل در شعب ارزی بانک‌ها ۱۰ هزار و ۹ تومان تعیین شد.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۰ هزار و ۹ تومان و یک ریال، قیمت یورو را ۱۱ هزار و ۳۴۰ تومان و ۷ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۲ هزار و ۵۲۴ تومان و ۶ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

گفتنی است قیمت دلار با کاهش ۶۴۴ تومانی، قیمت یورو با کاهش ۷۷۱ تومانی و قیمت پوند با کاهش ۸۷۶ تومانی در بانک‌های عامل نسبت به روز گذشته اعلام شده است.

فعالان بازار معتقدند: بازار ساز توانسته با کنترل کامل و کاهشی کردن روند بازار ارز، فروشندگان دلار را به سمت خود جذب کند و از این طریق احتمالاً حجم زیادی از دلارهای خانگی در اختیار بانک مرکزی قرار خواهد گرفت.

صراف‌ها از مهمترین دلایل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز را سیاست‌های اخیر بانک مرکزی می‌دانند و معتقدند محدودیت چک‌های تضمینی و تراکنش‌های بانکی موجب شده تا دلال‌های بزرگ برای خریدهای سنگین، با مشکل مواجه شوند و از همین رو دیگر این افراد نمی‌توانند به راحتی خرید و فروش‌های بالا داشته باشند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید