راننده اتوبوس کیف ۶۰۰ میلیونی را به صاحبش بازگرداند

0
900

هفته گذشته یک راننده اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران کیفی که ۶۰۰ میلیون تومان می‌ارزید را در اتوبوس پیدا کرد و آن را به صاحبش بازگرداند.

به گزارش مشتلق‌نیوز این اتفاق که روز اول آبان افتاد اقدامی بسیار جوانمردانه بود. حساب کنید در شرایط دشوار اقتصادی که موجب شده تا قشر بزرگی از مردم و به خصوص قشر کارگر با حقوق یکی دو میلیون تومانی روزگار می‌گذرانند کیفی با ۶۰۰ میلیون تومان ارزش به صاحبش بازگردانده شود. البته برگرداندن چنین کیفی از سوی فردی که آن را پیدا کرده نشان‌دهنده جایگاه والای شخصیتی و تربیتی است.

آقای رحیم هیجرودی که راننده ۳۳ ساله یک شرکت خصوصی وابسته به شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران است همان راننده‌ای است که هفته گذشته کیفی به ارزش تقریبی بیش از ۶ میلیارد ریال را در اتوبوس خود پیدا کرد و آنرا به صاحبش بازگرداند. وی درباره آن روز و کیفی که پیدا کرده گفته است: پس از اتمام کار و در حین خروج از خط متوجه شدم یکی از مسافران کیفی را در اتوبوس جا گذاشته است. پس از بررسی آن برای پیدا کردن شماره تماس با مقدار زیادی اوراق بانکی، پول نقد و کارت شناسایی مواجه شدم.

وی در ادامه با اشاره به مشخصات صاحب کیف که در آن موجود بوده گفته است: «در ادامه شماره تماسی را از صاحب کیف پیدا کنم و با وی تماس گرفتم.» در چنین شرایطی به خوبی می‌توان حس صاحب کیف پر از پول را دریافت. احتمالا وی در ناباوری تمام و کمال، فکر کرده که کسی با وی سرشوخی دارد. اما این یک واقعیت است. آنجا که هیجروی گفته است: آن کیف از نظر من امانت مردم بود و اگر ارزشش، ده‌ها برابر بیشتر از این بود، بازهم آن را به صاحبش پس می‌دادم.

بر اساس خبری که پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت واحد از این ماجرا منتشر کرده، صاحب کیف نیز بعد از دریافت کیف پر از پول، از این راننده اتوبوس درستکار تقدیر و تشکر کرده است. اتفاقی که از سوی این راننده اتوبوس وظیفه‌شناس رقم خورده اقدامی است که چندین بار دیگر از سوی همکاران این راننده اتوبوس و اقشار زحمتکش دیگری چون برخی رانندگان تاکسی و چند رفتگر روی داده است. افرادی که برای کسب روزی حلال و امرار معاش تلاش می‌کنند و وجود آنها در شهر نعمتی برای همه است.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید